Vlogger du?

av | 3. mai, 2018 | Sosiale Medier, Vlogg

Bilde eller video? Jeg så en video for noen dager siden på LinkedIn, om et firma som har begynt å filme store deler av reisen sin. Alt fra hvordan de har det på kontoret, når de er i kundemøter, opp og nedturer. De viser korte avsnitt av hvordan det er å jobbe inn mot, og med dem, som en partner. Genialt! Dette burde jo flere gjøre. Jeg også. Hva er det du egentlig du trenger for å vlogge? Du må gjerne gå til innkjøp av et kamera til en halv formue, men kanskje det holder med smart-telefonen din, eller et billigere kamera?

Vlogging er en slags dagbok som du fører digitalt. Den kan funke som en formidlingskanal for rett og slett bare fortelle om dagen din, eller du kan tiltrekke potensielle kunder til å jobbe med deg, ved å la de faktisk se hva du gjør for dine andre kunder. Med andre ord, bygge en trygghet visuelt gjennom digitale kanaler.

Hva skal du evt ha med da? Jo, det kan være så enkelt at du filmer morgenmøtet dere har i bedriften, kanskje du filmer at dere pusser opp det ene kontoret, forteller om en kunde dere arbeider mot å få. Alt som andre firmaer har i sin hverdag, er de interessert i å se hvordan andre gjør det!

Et eks; Til deg som har startet å holde foredrag i det små, og ønsker å vokse inn i et større marked: Hva med å filme reisen din fra du starter i et lite lokale i din by, til å gradvis vokse inn i større og større lokaler, og gå fra 1-10 personer, til slutt å kanskje innta spektrum…litt overdrevet, men du skjønner hva jeg mener. Det handler om at du tar med deg kunden din på reisen, og samtidig markedsfører de lokalene og den bygda du holder foredraget i.

Det å redigere filmen behøver heller ikke å være en massiv jobb. Du har det enkle utstyret: telefonen, den enkle mikrofonen og kanskje et stativ. Når du kommer hjem, er det nok av programmer som finnes der ute. Final Cut Pro, Premiere, iMovie(Mac) osv. osv. Sistnevnte er veldig enkelt å jobbe i. Jeg lærte meg det essensielle på noen få timer. Kan love deg at du også klarer det.

Det geniale med vlogging, er at du kan poste det overalt. Du kan legge det på hjemmeside og SoMe, og du kan bruke det i en trakt for å tiltrekke deg din neste kunde. Film er et medie som alltid vil finnes, og flere av oss, bedrift og privat, burde bli flinkere til å bruke det til hva det er verdt.

Så ta med deg telefonen eller kameraet på jobben i morgen. Spør selvfølgelig de andre om de er komfortable med å være med noen filmsnutt, men for de aller fleste vil dette kunne oppleves som noe morsomt og innholdsrikt som man både kan le av og være stolt over!

Jeg kan love deg at du vil tiltrekke oppmerksomhet!

Rolling Camera!

Stefan Lundberg
Daglig leder i Trane Media

Fyll ut feltene under
så tar vi kontakt

Mer fra bloggen

24 timers livssyklus

24 timers livssyklus

    Hva prater jeg om nå? Jeg sitter nå hjemme i solsengen på verandaen og ser ut over vannsprederne på jordet og de små bølgene på fjorden. Og så slo meg plutselig tanken, jeg har jo glemt å se Solo!! For dere som ikke er vet hva jeg prater om, her er et...

Fra 0 til 177 på få måneder

Fra 0 til 177 på få måneder

    Hva innebærer aktivitet på LinkedIn? I Oktober 2017 var jeg på et foredrag i Oslo som handlet om digitale medier og markedsføring. Det ene foredraget handlet om LinkedIn. LinkedIn er en app, og en del av min inbound marketing, jeg har hatt på alle mine...

Outbound vs. inbound markedsføring

Outbound vs. inbound markedsføring

    Det nummeret der ser ut som et salgsnummer, de er så utspekulerte! Vi har i dag alle mulige funksjoner for å “forsvare” oss mot folk som ønsker kontakt. Det kan være apper som blokkerer numre, det kan være tillegg i Chrome-leseren som blokkerer annonser...

Vi bruker informasjonskapsler (cookies).
Ved at du fortsetter å bruke tranemedia.no, forutsetter vi at du samtykker til dette.

Trane Media AS © 2018
Org.nr. 919 494 050 MVA

Vi bruker informasjonskapsler (cookies).
Ved at du fortsetter å bruke tranemedia.no, forutsetter vi at du samtykker til dette.

Share This