En arena for nyskaping
Colab er et samarbeid mellom gründere, Larvik Kommune og Larvik Næringsforening. Det er en arena for nyskaping, for meningsutvekslinger og med den enkle filosofien i bunnen: Når en lykkes, lykkes alle.
Normalt sett er vi fra Trane Media i flertall, men denne gangen kom tekniker Frederik og jeg til kort. Vi er på Colab i Larvik sentrum – en arena for nyskaping, et fellesskap for kreative sjeler, for gründere og mennesker som ønsker å skape noe – og vi blir møtt av fire smilende fjes: Kristine Borvik, Helle Stabell, Bjørn Ekelund og Geir-Atle Johnsen. Hver med sin interessante historie, men i dag skal vi snakke om Colab.
Huset vi sitter er gammelt og nytt på en gang. Historien er bevart, men design og stemning er fremtidsrettet. Men at bygget er fra 1920-tallet og opprinnelig sto i Stavern – før det altså ble flyttet til Larvik og plassert et romslig steinkast fra torget – ante ingen av oss før Geir-Atle delte av sin kunnskap. Og profilen til Colab – fremtiden – er det forøvrig en av de dyktige aktørene på bygget som har stått for.
Colab har vært gjennom flere faser og flere lokasjoner, men fant sin nåværende form i september 2017. Det er et samarbeidsprosjekt mellom gründere, Larvik Kommune og Larvik Næringsforening, men alle fire rundt bordet bedyrer at Colab først og fremst handler om mennesker. Et prosjekt som dette hadde aldri vært mulig, om ikke det var for mennesker som vil noe.
Mer fra bloggen
Vlogger du?
Bilde eller video? Jeg så en video for noen dager siden på LinkedIn, om et firma som har begynt å filme store deler av reisen sin. Alt fra hvordan de har det på kontoret, når de er i kundemøter, opp og nedturer. De viser korte avsnitt av hvordan det er å...
Fra 0 til 177 på få måneder
Hva innebærer aktivitet på LinkedIn? I Oktober 2017 var jeg på et foredrag i Oslo som handlet om digitale medier og markedsføring. Det ene foredraget handlet om LinkedIn. LinkedIn er en app, og en del av min inbound marketing, jeg har hatt på alle mine...
Outbound vs. inbound markedsføring
Det nummeret der ser ut som et salgsnummer, de er så utspekulerte! Vi har i dag alle mulige funksjoner for å “forsvare” oss mot folk som ønsker kontakt. Det kan være apper som blokkerer numre, det kan være tillegg i Chrome-leseren som blokkerer annonser...