Fra 0 til 177 på få måneder

av | 22. mar, 2018 | Sosiale Medier

Hva innebærer aktivitet på LinkedIn?
I Oktober 2017 var jeg på et foredrag i Oslo som handlet om digitale medier og markedsføring. Det ene foredraget handlet om LinkedIn. LinkedIn er en app, og en del av min inbound marketing, jeg har hatt på alle mine iPhoner, som bare har fulgt med meg fra mobil til mobil.  Jeg har vel husket å logge på innimellom og da har telefonen spurt om jeg skal synke kontakter og venner fra Facebook med Linkedin. Dette har jeg jo takket ja til hver gang.

En liten sidenote: I 2014 fikk jeg en melding på sms fra en kar i Telemark. Han lurte fælt på hvorfor jeg “stalket” han og vurderte å melde meg til politiet. Etter å direkte ha fått litt tegn til panikk der, så skjønte jeg hva han mente. Fordi disse automatiske synkroniseringene  kan i noen tilfeller være uheldige. Denne personen hadde plutselig blitt lagt til på min Instagram, Facebook og LinkedIn. Ooops. Så jeg måtte da finne ut hvorfor. Og da var det slik at dette var en person som jeg hadde pratet med angående en båt som han hadde til salgs. Jeg hadde svart på en annonse på Finn.no. Så hans telefonnummer hadde blitt lagret på min telefon og da blitt synket til alle mine sosiale apper. Sånn kan det gå…

Men tilbake til LinkedIn og aktivitet. I Oktober 2017 hadde jeg ca 288 venner på Linkedin og ca 0-1 visninger på min profil. Etter å ha vært litt mer aktiv de siste månedene så er jeg nå oppe i 500+ som det så fint står. Jeg fikk i dag en mail om at jeg nå har hatt 177 visninger på min profil. Og hva innebærer dette? Med ca. 300 nye “venner” på LinkedIn og 177 flere visninger av min profil uten å betale noe som helst, så ser jeg jo at LinkedIn er et medium vi må regne med i 2018 og årene som kommer.

Det skal sies at i februar 2018 fikk jeg også min første bedriftskunde fra mitt nettverk på LinkedIn. Dette uten å ha lagt noen annonsekroner eller stresset min profil med masse markedsføring.

Det jeg har gjort? Jeg har vært delaktig i ulike samtaler(på samme måte som på Facebook), jeg har vært positiv og gitt gode tilbakemeldinger, jeg har delt gode innlegg og jeg har gitt tommel opp når noen deler og inspirerer. Dette har gjort at flere og flere har tatt kontakt og er blitt bevisstgjort om at jeg er aktiv på LinkedIn. Det blir meget spennende framover, jeg kommer følge med og samle kontakter og være delaktig. Ja, selvfølgelig har jeg også begynt å forske litt på hvordan annonseplattformen er til LinkedIn, det er jo jobben min å være et skritt foran. Så kanskje, hvem vet? I 2019 kanskje alle mine kunder kun annonserer på LinkedIn, men det kan vi aldri vite. Men en sak er sikkert, jeg kommer bruke mye mer tid på LinkedIn i 2018 enn jeg har gjort tidligere. LinkedIn er en hyggelig plattform der folk bærer deg fram og stiller bra spørsmål. Med riktig innstilling og masse empati så kommer du langt på LinkedIn.

Lykke til og lek og lær 🙂

Stefan Lundberg
Daglig leder i Trane Media

Fyll ut feltene under
så tar vi kontakt

Mer fra bloggen

Resultat fra Markedspodden og 2018

Resultat fra Markedspodden og 2018

    GODT NYTT ÅR OG LITT TILBAKEBLIKK OG RESULTAT FRA MARKEDSPODDEN OG 2018.  Godt Nytt År. Nytt år og nye muligheter er det mange som sier. Noen ganger kan det være deilig å ha en grunn til å få starte på nytt og ta nye krefter. Men jeg er ikke helt...

Når virkeligheten trenger seg på

Når virkeligheten trenger seg på

    Torgeir Wittersø Skancke er utdannet fotograf, han er også journalist, foredragsholder, forfatter og en fri fant. Vi har tatt turen for å snakke om formidling, om samspillet mellom tekst og bilde og de virkelig viktige tingene her i livet.  Det er...

En arena for nyskaping

En arena for nyskaping

    Colab er et samarbeid mellom gründere, Larvik Kommune og Larvik Næringsforening. Det er en arena for nyskaping, for meningsutvekslinger og med den enkle filosofien i bunnen: Når en lykkes, lykkes alle.  Normalt sett er vi fra Trane Media i flertall,...

Vi bruker informasjonskapsler (cookies).
Ved at du fortsetter å bruke tranemedia.no, forutsetter vi at du samtykker til dette.

Trane Media AS © 2018
Org.nr. 919 494 050 MVA

Vi bruker informasjonskapsler (cookies).
Ved at du fortsetter å bruke tranemedia.no, forutsetter vi at du samtykker til dette.

Share This