Hva er Facebook Pixel? En gave til markedsføreren!
Facebook Pixel er kode du plasserer på nettstedet ditt. Det hjelper deg med å måle konverteringer fra Facebook-annonser, optimalisere annonser basert på innsamlede data, bygge målrettede målgrupper for fremtidige annonser og remarket åpenbare potensielle kunder – altså folk som allerede har vært inne på nettstedet ditt, men uten å handle.
Først litt om pikselen
Facebook Pixel hjelper deg med å måle konverteringer fra Facebook-annonser, optimalisere annonser basert på innsamlede data, bygge målrettede målgrupper for fremtidige annonser og retarget potensielle kunder – altså folk som allerede har vært inne på nettstedet ditt, men uten å handle. Det er flere måter du kan bruke dataen du samler fra Facebook-pikselen for å finjustere din annonsestrategi.Mål konverteringer
Facebook Pixel lar deg overvåke handlingsmønsteret til folk som har gått til nettstedet ditt, etter å ha sett din Facebook-annonse. Handlet de, eller meldte de seg kun på nyhetsbrevet, eller sendte de en melding til kundeservice? Alt dette er informasjon som er gull verdt med tanke på å se hvilke annonser, målgrupper eller kampanjer som virker best. Du kan til og med spore kunder på tvers av enheter, slik at du for eksempel kan vite om folk har en tendens til å se annonsene dine på mobil, for så å bytte til pc før de handler, eller omvendt. Denne informasjonen kan hjelpe deg med å avgrense annonsestrategien og lettere beregne avkastningen på investeringen.Remarketing
Ved hjelp av sporingsdata kan du vise målrettede annonser til brukere som allerede har vært innom nettstedet ditt. Du kan for eksempel vise brukeren en annonse for det ene produktet de la i handlekurven, men aldri endte opp med å handle. Eller andre produkter de har kikket på hos deg. Denne muligheten alene er grunn nok til at du bør opprette en Facebook-piksel nå, selv om du ikke annonserer på Facebook.Facebook Pixel jobber kontinuerlig for å gi deg salg!
Opprett et speilpublikum
Du kan bruke målrettingsdataene fra pikselen til å hjelpe deg bygge en gruppe brukere som ligner dine eksisterende kunder. Folk som for eksempel liker de samme type postene, har de samme interessene eller bor i de samme områdene til brukerne som allerede bruker nettstedet ditt. Her er potensiale til å virkelig utvide din kundebase.Mål resultatene av dine annonser
Ved å bruke en Facebook Pixel kan annonsene dine bli mer effektive ved å forbedre kvaliteten på annonsene du kjører, og ved å forbedre målrettingen til de som ser dem. Og du vil kunne se informasjon om konverteringer og salg – hvor mye betaler jeg for ett salg. I tillegg til å forbedre annonsene dine basert på sporing av effektiviteten, kan du bruke Facebook Pixel-dataen til å sikre at annonsene dine blir sett av de som mest sannsynlig vil bruke ditt nettsted.Mer fra bloggen
Resultat fra Markedspodden og 2018
GODT NYTT ÅR OG LITT TILBAKEBLIKK OG RESULTAT FRA MARKEDSPODDEN OG 2018. Godt Nytt År. Nytt år og nye muligheter er det mange som sier. Noen ganger kan det være deilig å ha en grunn til å få starte på nytt og ta nye krefter. Men jeg er ikke helt...
Når virkeligheten trenger seg på
Torgeir Wittersø Skancke er utdannet fotograf, han er også journalist, foredragsholder, forfatter og en fri fant. Vi har tatt turen for å snakke om formidling, om samspillet mellom tekst og bilde og de virkelig viktige tingene her i livet. Det er...
En arena for nyskaping
Colab er et samarbeid mellom gründere, Larvik Kommune og Larvik Næringsforening. Det er en arena for nyskaping, for meningsutvekslinger og med den enkle filosofien i bunnen: Når en lykkes, lykkes alle. Normalt sett er vi fra Trane Media i flertall,...